SPOSOBY NA KACA

kac-gigant-21432989

CO TO W OGÓLE JEST TEN KAC?

 Doświadczyliście go już pewnie wszyscy, więc wiecie, a wikipedia mówi o nim tak:

KAC: złe samopoczucie występujące kilka godzin po spożyciu nadmiernej ilości napojów alkoholowych.

Najczęstszymi dolegliwościami towarzyszącymi kacowi są ból głowy, pragnienie, światłowstręt, nadwrażliwość na hałas, nudności, biegunka, uczucie rozbicia, apatia, problemy z koncentracją, bezsenność, osłabienie, brak łaknienia lub nadmierny apetyt, dreszcze, potliwość, zaburzenie funkcji motorycznych (drgawki, zaburzenia równowagi), depresja i rozdrażnienie.

_____________________________________________________________________

Z tym sylwestrowym unikaniem go to już trochę musztarda po obiedzie, bo pewnie wielu z Was jeszcze nie wygrzebało się z łóżka i narzeka na bóle głowy … ale na tego karnawałowego absolutnie nie jest jeszcze za późno!

Przecież przed Wami ( no i może przede mną jeszcze setki szalonych imprez na parkiecie, do białego rana! )

* Jak imprezować do białego rana i uniknąć kaca?

* Jak pić, żeby się nie opić? ( no chyba , że koniecznie chcemy, to wtedy nie stosujcie się absolutnie do moich rad! :D ).

* Co pić?

* Czego unikać?

Zobaczcie!

( oczywiście potraktujcie ten wpis tak troszkę z przymrużeniem oka, bo nie jest on jakimś tam wpisem medycznym czy poradami lekarskimi ;) ).

Nie chcę mieć nikogo na sumieniu! :D

_____________________________________________________________________

PRZED IMPREZĄ:

* koniecznie wyśpijcie się, bo alkohol szybciej atakuje zmęczonych

* ugotujcie „na rano” kwaśną zupę (kapuśniak, żurek albo ogórkowa), które dostarczą organizmowi witaminy C

* przed wyjściem na imprezę najedzcie się ( oczywiście wszystko z umiarem! ) – to spowolni czas wchłaniania alkoholu

* sięgnijcie po witaminy w tabletkach ( przed piciem i po piciu zjedzcie kilka tabletek witaminy C lub Rutinoscorbinu ).

* i najtrudniejsze – jeśli palicie, spróbujcie już od rana sięgać do paczki dwukrotnie rzadziej ( zawarta w papierosach nikotyna potęguje działanie alkoholu! )

_____________________________________________________________________

W TRAKCIE IMPREZY:

* Razem z alkoholem piciej zwykłą wodę ( wiem, wiem , wielu z Was pewnie powie, że to tak głupio … że wstyd i w ogóle , no ale coś za coś ;) ).

* Nigdy nie pijcie alkoholu na pusty żołądek.

* Nie mieszajcie trunków!

* Zjedzcie coś tłustego. To spowolni wchłanianie alkoholu i da Wam energię na całą imprezę.

* Nie pijcie napojów gazowanych w trakcie picia alkoholu.

 

_____________________________________________________________________

PO IMPREZIE:

* Zjedzcie lekkie śniadanie

* Wypijcie lekką herbatę

* Wybierzcie się na spacer

Stosując się do powyższych rad unikniecie kaca, a na drugi dzień będziecie się cieszyć dobrym humorem i energią do działania!

Polecam ;)

_____________________________________________________________________

A gdyby jednak zdarzyło sięże ktoś nie zastosował się do powyższych ran i rano obudził się z mega kacorem, to mam dla Was fantastyczny pomysł na pyszne,regenerujący koktajl!

KOKTAJL NA KACA:

SKŁADNIKI:

* sok ananasowy – 1 szkl

* woda mineralna bez gazu – 100 ml

* miękki banan – 1 szt

* soczysta pomarańcza – 1 szkl

* sok cytrynowy – 1 łyżka

* wiórki kokosowe – 2 łyżki

* świeży starty imbir – 1 szczypta


SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Wszystkie składniki miksujemy na gładki koktajl – pijemy odrazu!

Na kacu warto zadbać również o dostarczenie do organizmu potasu, magnezu oraz antyoksydantów.

Wybierzmy np. świeży sok z pomidorów.

 

( źródło zdjęcia: http://urodaizdrowie.pl/)

Udostępnij!Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Tumblr

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Ala
    13 lutego 2015 at 21:09

    Witamine łykamy b nie c!

  • Leave a Reply

    Facebook

    Likebox Slider Pro for WordPress