5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH POWINIENEŚ ZJEŚĆ JUTRO DRUGIE ŚNIADANIE

Czy wiesz, że ….

… że jest 5 ( przynajmniej 5! ) powodów, dla których powinieneś zjeść jutro drugie śniadanie?!

Bez tytułu

Bardzo często z Waszej strony zdarzają mi się pytania w stylu: ” jak Ty to robisz, że tak gotujesz, tyle jesz, a jesteś taka szczupła? „

Kilka „sekretów” jest, a jednym z nich z całą pewnością jest bardzo regularne jedzenie!

Jak już wielokrotnie Wam pisałam ( na fb i tutaj ) jestem ogromną wielbicielką śniadań.

Nie wyobrażam sobie wyjścia z domu bez porządnej porcji ukochanego musli, które dodaje mi kopa i energii na kilka godzin!

Wstaję wcześniej …tak z godzinę, by potem w łóżku móc delektować się przygotowanym śniadankiem ( tak tak, robię to w łóżku, przed komputerem – romantycznie, nie ma co :D ).

Dziś zdradzę Wam 5 WAŻNYCH POWODÓW, DLA KTÓRYCH POWINNIŚMY JEŚĆ RÓWNIEŻ DRUGIE ŚNIADANIE – ja o nim nigdy nie zapominam i zawsze znajduję czas na dłuższą lub krótszą posiadówkę!

Mam nadzieję , że i Wam wejdzie w nawyk!

Bez tytułu

1. DAJE SIŁĘ

Takie obfite śniadanie ( które ja zjadam w domu koło 6 rano ) wystarcza na 3, max.4 godziny.

Drugie śniadanie pozwala uzupełnić zapas utraconej energii i dodaje sił.

Jego brak sprawia, że czujemy zmęczenie i obniża naszą aktywność.

2. CHRONI PRZED TYCIEM I WSPOMAGA ODCHUDZANIE

Wielokrotnie słyszałam jak znajomi omijają drugie śniadanie albo zjadają je w porze obiadu, chcąc oszukać organizm, licząc na to, że dzięki temu zjedzą mniej w ciągu dnia.

A nic bardziej mylnego!

Oszukując w ten sposób organizm i rezygnując z posiłku sięgamy po przekąski – a to prosta droga do dodatkowych kilogramów.

Pomijając drugie śniadanie narażamy się na napad niepohamowanego głodu w godzinach popołudniowych – wtedy nadrabiamy stratę kaloryczną z nawiązką.

3. ZAPEWNIA DOBRE SAMOPOCZUCIE

Brak drugiego śniadania może powodować nagłe kurczenie się i rozkurczanie naczyń krwionośnych, co u niektórych osób prowadzi do bólów głowy.

Spadek poziomu cukru przyczynia się również do słabszej kondycji fizycznej, wzrostu zdenerwowania, zniechęcenia i roztargnienia.

4. POPRAWIA MYŚLENIE I KONCENTRACJĘ

Brak drugiego śniadania i długa przerwa w jedzeniu sprawia, że czujemy się ospali, ciężko nam się skupić i skoncentrować na konkretnym działaniu.

A co za tym idzie silniej reagujemy na stres i zdenerwowanie.

5. UZUPEŁNIA SKŁADNIKI ODŻYWCZE

Nasz organizm nie potrafi magazynować niektórych ważnych witamin i składników odżywczych ( nie magazynuje witamin rozpuszczalnych w wodzie. Magazynuje natomiast witaminy A, D, E i K, czyli te rozpuszczalne w tłuszczach – są one odkładane w tkance tłuszczowej i w wątrobie. Jest to zaleta – nie grozi nam niedobór, ale z drugiej strony ich nadmiar może być szkodliwy).

Dlatego też trzeba mu je sukcesywnie i regularnie dostarczać.

Najlepsza pora na dostarczenie to 2-3 godziny po pierwszym posiłku ( czyli u mnie ok. godziny 10 ).

Bez tytułu

Powodów, dla których warto jeść drugie śniadanie jest znacznie więcej – ja skupiłam się na tych 5.

Mam nadzieję , że zachęci Was to do chwili przerwy i zjedzenia drugiego posiłku – pamiętajcie jednak, żeby był lekki, ale wartościowy i dostarczył organizmowi ważnych witamin, dodając kopa na dalsze działanie.

A co za tym idzie – zapewni uśmiech przez cały dzień!

Bez tytułu

CO ZJEŚĆ NA DRUGIE ŚNIADANIE?

Oto kilka pomysłów!

– sałatka warzywna
– sałatka owocowa
– kanapka
– jajka na twardo
– jogurt + banan
– garść bakalii
– twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką
– koktajl
– naleśniki / placki z mąki pełnoziarnistej
– baton musli

i wiele wiele innych!

Kilka pomysłów znajdziecie również na blogu!

tosty-z-pomidorami-grzanki-z-pomidorami-i-serkiem-pyszne-sniadanie-ostra-na-slodko-sylwia-ladyga-blog-kulinarny-3x tosty na slodko , tosty z truskawkami , grzanki na slodko , grzanki sniadaniowe , pyszne sniadanie , ostra na slodko , sylwia ladyga (4)x grzanki toskanskie , grzanki chrupiace , pastra z wartobki , pastra z oliwek ,pasta na kanapki , pyszna watrobka , ostra na slodko , przekaski (6)xx

chrupiace-tosty-gruszka-i-gorzgonzola-tosty-z-serem-tosty-z-gruszkami-gruszka-w-miodzie-ostra-na-slodko-sylwia-ladyga-blog-kulinarny-3x tosty z jajkiem sadzonym , jajko sadzone , sniadanie , tosty z jajkiem , chrupiace tosty , ostra na slodko , sylwia ladyga (2)x tosty truskawkowe , tosty francuskie, trosty z brie , brie z truskawkami , chrupiace tosty , chleb w jajku , ostra na slodko , blog kulinarny (1)xxx

jajka zapiekane , omlet z pomidorami , mini omlety , jajecznica inaczej , ostra na slodko , sylwia ladyga (4)x orkiszowe nalesniki , nalesniki z farszem jajecznym , jajecznica najlepsza , ostra na slodko , sylwia ladyga , pyszne sniadanie , sok pomaranczowy (1)x rolada szpinakowa , rolada szpinakowa z serkiem , rolada z serkiem , szpinak , co ze szpinaku , ostra na slodko , blog kulinarny , fit przepisy (2)xxx

źródło głównego zdjęcia: http://imgfave.com/

Udostępnij!Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Tumblr

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Ewa Skórzak
    29 sierpnia 2015 at 10:07

    To,co piszesz potwierdzam w 100 %. Odkąd ponad rok temu zaczęłam spożywać 5 posiłków dziennie funkcjonuje na pełnych obrotach przez cały dzień. Nie rzucam się na jedzenie po powrocie z pracy jak kiedyś.W sumie to chyba nigdy w życiu tyle nie jadłam a waga nie przybiera. Oprócz tego siłownia ok.3 razy w tygodniu i można góry przenosić.

  • Leave a Reply

    Facebook

    Likebox Slider Pro for WordPress