CO ZROBIĆ, ŻEBY DOŻYĆ 100 LAT – 5 sekretów zza granicy

Wpis potraktujcie troszkę z przymrużeniem oka ;)

Niestety JESZCZE nie znam 100% recepty na długowieczność, ale jak się okazuje jest kilka jakże prostych sposobów pozwalających naszym „sąsiadom” z innych krajów przedłużyć sobie długość życia.

No bo przecież nie wszędzie ludzie cierpią na nadwagę, otyłość i młodo umierają.

Są takie narodowości, takie kraje, gdzie zarówno kobiety, jak i mężczyźni dożywają „setki” i do później starości cieszą się dobrym zdrowiem, energią i życiowym „powerem”.

Jak to możliwe?

Zobaczcie w czym tkwi cały sekret!

Przed Wami 5 sposób z zagranicy na długowieczność!

Bez tytułu

JAPONIA

flaga_japonii_

Japończycy zdecydowanie należą do ścisłej czołówki najzdrowszych i najdłużej żyjących ludzi świata.

W Japoni otyłość dotyka tylko 5% społeczeństwa (dla porównania: w Wielkiej Brytanii to aż 27%).

Ich sekret tkwi oczywiście we właściwej diecie – diecie bogatej chude białko i flawonoidy, a ubogiej w kalorie.

Japończycy jedzą więcej soi niż jakakolwiek inna nacja na świecie, a co za tym idzie występuje u nich niższe ryzyko zachorowania na nowotwory, a japonki rzadziej zapadają na osteoporozę i łagodniej przechodzą menopauzę.

Japończycy spożywają średnio o 700 kcal dziennie mniej niż przeciętny mieszkaniec Zachodu.

Od dziecka są również przyzwyczajani, żeby wstawać od posiłku będąc najedzonym w 80%.

food-sushi-slash-japanese-cuisine-ceramic-bowl-wooden-chopsticks

Bez tytułu

WŁOCHY

it

Na Sardynii, w miasteczku Ovodda odsetek mężczyzn, którzy ukończyli setny rok życia jest równy odsetkowi kobiet-stulatek – to jedyne takie miejsce na Ziemi!

Dieta Włochów, czyli dieta śródziemnomorska jest tak zdrowa, że zaleca się ją pacjentom z nadwagą, problemami z sercem i układem naczyniowym oraz zagrożonym wylewem lub miażdżycą.

Bogata w owoce i warzywa (głównie pomidory), rośliny strączkowe, ryby, orzechy oraz oliwę z oliwek.

Badania dowiodły, że wysokie spożycie pomidorów pomaga chronić organizm przed nowotworami układu pokarmowego i redukuje aż o 50% zgony spowodowane rakiem u osób starszych.

h3-serwetki-papierowe-ku_7150

Bez tytułu

GRECJA

pobrane

Na Ikarii, maleńkiej wyspie na Morzu Egejskim, 1 na 3 osoby dożywa 90. urodzin!

Mieszkańcy Grecji spożywają duże ilości oliwy z oliwek, która jest bogata w kwasy tłuszczowe jednonienasycone, a te z kolei zapobiegają tworzeniu się płytek miażdżycowych w naczyniach krwionośnych.

Mieszkańcy Grecji siadają do obiadu również z kieliszkiem czerwonego wina, które ma silne działanie przeciwutleniające, a więc chroni przed nowotworami.

W winie jest też potas regulujący ciśnienie krwi, a dzięki garbnikom ułatwia pracę układu pokarmowego.

gallery_128-salatka-grecka-jpg-1339675757-81

Bez tytułu

DANIA

pobrane (1)

Prof. Arne Astrup w 2009 roku rozpoczął pięcioletni program badań nad dietą nordycką.

Jadłospis przypomina śródziemnomorski – opiera się na lokalnych produktach, jak ryby Morza Północnego, olej rzepakowy czy jagody, porzeczki i żurawina.

U podstaw diety nordyckiej leżą tłuste ryby, takie jak łosoś, śledź czy makrela, spożywane trzy-cztery razy w tygodniu.

Ryby są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, których nasz organizm nie potrafi wytworzyć samodzielnie.

Zapobiegaja one nowotworom i zwalczają już istniejące komórki rakowe, działają przeciwzakrzepowo oraz wpływają na prawidłową pracę mózgu.

dieta-nordycka-zasady-i-przykadowy-jadospis-870x400

Bez tytułu

INDIE

Flag_of_India.svg

Sposób jedzenia mieszkańców Indii jest pod wpływem ajurwedy – tradycyjnej medycyny indyjskiej istniejącej od 5 000 lat.

Według niej każdy posiłek powinien składać się z 6 smaków: słodkiego, kwaśnego, słonego, ostrego, gorzkiego i cierpkiego – takie połączenie ma zapobiec nadmiernemu łaknieniu.

Część populacji w ogóle nie je mięsa ze względów religijnych i kulturowych.

Podstawą pożywienia jest ryż barwiony kurkumą z dodatkiem kardamonu oraz cieciorka, która jest świetną alternatywą dla mięsa.

Hindusi rzadko zapadają na choroby cywilizacyjne, a badania wskazują, że stoi za tym kurkumina, która hamuje namnażanie się komórek nowotworowych.

Kurkumina w czystej postaci nie wchłania się najlepiej, ale połączenie jej z papryką lub mielonym pieprzem zwiększa przyswajanie 10 000 razy.

z10302316Q,--

Bez tytułu

Podsumowując:

Jak się okazuje najzdrowiej jadają Ci, którzy nie poddali się dyktatowi fast foodów.

Ci, którzy gotują posiłki ze świeżych, dostępnych na targach albo własnej uprawy produktów.

Polecam!

Bez tytułu

źródło głównego zdjęcia: http://howtogetflatabsfast.org/

źródłó informacji : serwis polki.pl

Udostępnij!Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Tumblr

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress